Middelfartsejler nykåret Europamester

Naja Bjørnholt Christiansen har sammen med sin onkel Nikolaj Bjørnholt vundet EM i Hobie Cat 16. Naja sejler normalt 29’er i Middelfart Sejlklub, og Nikolaj har tidligere været medlem af Middelfart Sejlkub. Stor tillykke til dem begge.
På forespørgsel har Naja skrevet nedenstående beretning fra DM.

“EM blev afholdt i Hornbæk hvor vi gik ud direkte fra stranden. Det har været et meget svært stævne, både fordi vi sejlede uden spiler som gjorde det svært at indhente placeringer og beslutte hvordan man hurtigst vil sejle på læns, men det var også er svært stævne fordi vi har haft alt slagt vejr. Vi har både haft helt let vind, men også meget vind med to mand ude i Trapez. Derudover har vinden været super svær at læse da den i de to sidste dage drejede 100° og den steg og fald meget i styrke. Hvilket også gav en masse ventetid på land. Dette gjorde det endnu sværere at læse banen, men jeg havde en rigtig god skipper Nicolaj Bjørnholt som havde et godt overblik både på starten og før og i sejladserne. Dette gjorde vi havde ro i båden og kunne fokusere på de vigtigeste ting. Derudover har vi lavet meget stabile sejladser, vi har lavet flest top 5 placeringer, hvorimod mange af de andre har lavet meget forskellige placeringer efter vinden i gennem hele stævnet, hvilket også var hvorfor vi vandt. Specielt vores 1 plads gav ro ombord på båden. På land havde vi det fedeste miljø da Hornbæk strand var perfekt til at afholde et EM. Vi spillede beachvolley, var ude og bade, holdte fest nogen aftener og nød de 30° hver dag. Alt i alt er jeg ufattelig glad for at vi har vundet EM 2018!!”

Læs mere på www.minbaad.dk