Havets Jernmand

Den lille statuette, ”Havets Jernmand”, blev oprindelig lanceret af sejler og læge, Peer Jensen, Middelfart/Strib efter sejladsen Sølvroret / nu Silverrudder i 2013.

Den tildeles en sejler fra Middelfart Sejlklub, som gennemfører sejladsen.

”Havets Jernmand” kan ikke vindes, men tildeles af rådet bag jernmanden. Rådet består af de til enhver tid tidligere modtagere af ”Havets Jernmand”.

Såfremt kun en ny sejler gennemfører sejladsen, er valget oplagt, men fuldfører mere end en sejler
sejladsen, tildeles ”Havets Jernmand” på fuldstændig omskiftelige, uigennemsigtige og tilfældige kriterier udvalgt af rådet. Dog skal rådet kunne finde væsentlige momenter ved sejladsen, som særskilt vil kunne fremhæve og motivere tildelingen af jernmanden. I modsat fald tildeles ”Havets Jernmand” ved lodtrækning blandt årets nye deltagere i Silverrudder Challenge som er medlem af Middelfart Sejlklub.

År  Hvem
2016 Erling Bisgaard, X-40 Our Dream