Middelfart Sejlklubs Model afdeling MMS

Hører du også til en af dem der drømmer sig til sydlige himmel strøg, hvor man kan sejle hele året, så er MMS noget for dig.

Sejlklubbens model af deling har kun et par år på bagen, men tæller allerede + 25 både. Konceptet er meget enkelt. Er du interesseret i model båds sejlads er du meget velkommen. Vi sejler for både sejl og motor, og frem for alt, er det sociale i fokus.

Langt de fleste sejlbåde er af typen DF 95. Med denne båd er der fokus på kapsejlads på alle niveauer. Om du er helt ny eller garvet, spiller ingen rolle bare du har lyst til at hygge dig med din hobby. Vi sejler fast hver lørdag kl 10:00, fra første lørdag i oktober, til sidste lørdag i marts. Herefter sejles der om torsdagen fra kl. 1700.

Vi vil som et nyt tiltag i 2023-2024 sæsonen indføre konceptet ”pålideligheds sejlads”. Det går ud på at hver enkelt båd skal gennemsejle en udlagt rute med diverse forhindringer. Den båd der ved 2. gennemsejling kommer tidsmæssigt tættest på sin 1. gennemsejling tid, har vundet.

Efter et par timers sejlads sparkes der dæk hvor kapsejlads resultater granskes, og der ”prales med den nye brandsprøjte, eller den fede bovpropel. Det hele skylles ned med en kop kaffer eller øl/sodavand. Det sker ofte at der lige er en der byder ind med en æbleskive eller måske lidt hjemmebag. Kun fantasien sætter grænser.

At det er en afdeling med gang i kan også ses på at vi lige om lidt modtager vores nye GPS styrede bøjer til kapsejlads. De er kommet i hus på grund af en meget dedikeret indsats fra et af vores meget engagerede medlemmer. Det bliver så fedt. Så kommer vi også mere ud i det åbne vand.

Vi mener det når vi siger, at alle er velkomne, derfor råder vi også over 2 ”låne både” så man kan komme og prøve kræfter med denne super sjove og vanedannende hobby.

Vi har netop haft jule sejlads, afsluttende med julefrokost på Restaurant Marsvinet, Som for øvrigt har sponsoreret den ene ”låne båd” Den anden ”låne båd” er skænket af Hjertmans bådudstyr i Kolding, og mange tak for det.

Det er vores håb at denne korte beskrivelse af vore afdeling, kan lokke nogen ud af busken og at i aflægger Middelfart Sejlklub et besøg i nærmeste fremtid.

Vil du vide mere, er du meget velkommen til at ringe til Steen på 20572073. Ellers ses vi på lørdag

Med modelsejler hilsen
MMS