Klubmestre 2018

Lørdag den 22. September, var dagen hvor klubbens klubmestre skulle findes. Ungdomafdelingen afholdte klubmesterskab for Joller og Onsdagsejladsernes efterårsserie der udgør klubmesterskabet blev rundet af med den traditionelle distance sejlads.

Begge sejladser blev præget af at vindenstyrken lå i den højere ende af skalaen. Hos kølbådssejlerne var spændingen i enkelte løb holdt til den allersidste sejlads, og Kluboveraltmesterskabet kunne i teorien falde 3 veje, med Steen Madsen og Team Banzai i Banzaii som favorit, Lars Kersting i Match Raceren Hindsgavl som første udfordre, og i den mere teoretiske ende Hvidunderet som sidste mulighed. Da Hvidunderet ikke stillede til start skulle Kluboveraltmesteren findes mellem mellem Banzaii og Hindsgavl. Banzaii stillede til start men trak sig kort inden starten, og således så det ud til at Hindsgavl kunne løbe af med klubmesterskabet. Sejladsen gik med start ved molen ud omkring Stenderuphage og så to ture ned til Flessingen ved Fænø kalv og tilbage til Stenderuphage, herfra var det blot en lænser til Skrillingestrand og så i mål. På den sidste lænser knækede Hindsgavl overvantet lige under første salling og afmastede herved. Ylvaen Orkanen kom hurtigt til undsætning og hjalp den vingeskudte Matchracer trygt i havn. Orkanen fik godtgørelse for sin dåd og endte på en førsteplads i årets sidste sejlads. Kluboveraltmesterskabet kunne således og yderst fortjent tilfalde Team Banzaii, der har sejlet en meget stabil efterårsserie.

Årets klubmestre i kølbåde blev således:
Løb 1 : Allan-Dahlskov, AL-FI, H-båd
Løb 2 : Mikkelsen/Bæk, Expressen, Albin Express
Løb 3 : Steen Madsen, BANZAII, FE 28R
Løb 4 : Lars Kersting, Hindsgavl Slot, DS 37
Kluboveraltmester : Steen Madsen, BANZAII, FE 28R
Se resultater her

Jollesejlerne havde lagt en bane lige uden for havnen og havde mindst lige så meget action som kølbådssejlerne. De fik gennemført 3 sejladser i stadig stigende vind. Her var dog ingen knækkede master men et par kæntringer blev inkasseret, sejlerne var dog hurtigt i jollerne igen og videre.

Maja Strøm Jacobsen blev klubmester i Optimist med 5 point, tæt forfulgt af Laura Erdmann med 6 point. Albertine Uttrup Broe blev nr. 3.
I Europajollen bliver Emil Svenningsen klubmester med Oskar Bigum og Mikkel Johansen som hhv. 2’er og 3’er.
Jakob Breum Gammelby Knudsen og Julius Strøm bliver klubmestre i 29’er.
Ditte Sudergaard og Rikke Thorsager er klubmestre i Feva.

Tak til alle medhjælpere der gjorde sejladserne mulige og ikke mindst Stort tillykke til året klubmestre. Præmier bliver overrakt ved klubbens to afriggersejladser hhv. først og sidst i Oktober, se klubbens kalender.