Indkaldelse til Ordinær Generalforsamling

Som medlem af Middelfart Sejlklub, indbydes du til deltagelse i klubbens generalforsamling der foregår torsdag den 18. marts kl 1900, ONLINE, ved hjælp af programmet ZOOM. Link vil blive udsendt inden generalforsamlingen.

Dagsorden:

1. Valg af dirigent.
  2. Formandens og udvalgsformændenes beretninger for det forløbne år (Byggeudvalg i forlængelse af MRD)
  3. Forelæggelse af regnskab for det forløbne år til godkendelse, samt budget for det kommende år.
  4. Fastlæggelse af kontingent.
  5. Godkendelse af udvalg.
  6. Valg af formand.
  7. Valg af udvalgsformænd.
  8. Valg af 2 revisorer og en revisorsuppleant.
  9. Behandling af indkomne forslag.
  10. Eventuelt.

Ad punkt 7, valg af udvalgsformænd.

Alle bestyrelsens medlemmer er på valg, idet formanden er på valg i ulige år, kasseren er på valg i lige år, men kassererposten er ledig, da vores kasserer har meddelt at hun gerne ser sig afløst på posten.

Derfor er valglisten som følger:

Formand, kandidat Uffe Sudergaard

Kasserer, kandidat

MRD udvalg, kandidat Erik Christensen

Kapsejladsudvalg, kandidat Steen madsen

Ungdomsudvalg, kandidat Annette Strøm Jacobsen

Sejlerskoleudvalg, kandidat Benny Møller

Klubhusudvalg, kandidat Bo Frederiksen

Ad punkt 9, Behandling af indkomne forslag

Forslag nr 1:

Forslag til vedtægtsændring –

• §11 Linie 5 – 11 slettes og ændres til:

”Formanden, som samtidig er klubbens formand, vælges ved særlig afstemning på ulige årstal. Generalforsamlingen opstiller og vælger klubbens formand”

Bestyrelsens kommentarer:

I 2020 blev vedtægterne ændret til de nuværende hvor en kandidat til formandsposten skal meddele bestyrelsen sit kandidatur inden udgangen af januar måned forud for generalforsamlingen, for at undgå en situation hvor der bliver opstillet kandidater på generalforsamlingen som ikke er tilstede, og hvor der kan opstå tvivl om, om de pågældende er villig til at opstille til posten.

Bestyrelsen foreslår at der stemmes ”NEJ” til forslaget.

Forslag nr 2:

Kontingent: § 5

Ordlyd ændres til: Alle der færdes i klubben og deltager i dennes aktiviteter skal have et medlemskab. Klubben har 4 kategorier af medlemskaber:

1. Medlem: A-medlemmer har stemmeret ved generalforsamlingen, samt ret til at blive indvalgt i bestyrelsen. A-medlemskab er det ”normale” medlemskab. Fra en husstand skal mindst en være A-medlem.
  2. B- Medlemskab: B-medlemskab er et passivt medlemskab, som giver ret til at færdes i klubben og deltage i klubbens aktiviteter. B-medlemmer har ikke stemmeret, og kan ikke vælges til bestyrelsen. Personer, der ønsker kortvarigt at deltage i en enkelt aktivitet (ikke sejlerskole, faste deltagere i kapsejlads m.v.), kan nøjes med et B-medlemskab.
  3. C – Junior og ungdomsmedlemskab: Børn og unge under 20 er C-medlemmer. C-medlemmer over 16 år har stemmeret til generalforsamlingen og ret til at blive valgt ind i bestyrelsen.
  4. D-medlemskab: Familiemedlemskab. Alle i husstanden (voksne og hjemmeboende børn under 20 år) bliver medlem af klubben under denne rabatordning. En person fra husstanden vil figurere som A-medlem og har stemmeret til generalforsamlingen og ret til at blive indvalgt i bestyrelsen.
  5.

Priser og regulering 2021:

A – medlemskab: (kapsejlere, gaster 0ver 20 år, sejlerskole over 20 år, tursejlere, surfere, jollesejlere over 20 år, mv.)
1200 kr. årligt.

B-medlemskab: (ægtefæller, kærester, deltagere i enkeltstående aktiviteter aktiviteter).
450 kr. årligt.

C-medlemskab: (børn og unge under 20 år.)
850 kr. årligt.

D-medlemskab: (familiemedlemskab)
2100 kr. årligt.

Priserne vil ind til videre årligt blive opreguleret med 2%.

Bestyrelsens kommentarer:

Konstellationen med forskellige typer medlemskaber er blevet ændret til det nuværende med kun 2 typer, et ordinært medlemskab og et familiemedlemsskab, for at gøre det enkelt og ens for alle. Ovennævnte forslag mener vi desuden medfører så store kontingentstigninger, at vi vil miste medlemmer på den konto.

Bestyrelsen foreslår at der stemmes ”NEJ” til forslaget.

Budget 2021 MS      Regnskab 2020 signed