Beretning fra Danmarksmesterskaberne i L23 og Express

Kære klubmedlemmer.

Lige en lille beretning fra weekendens Danmarksmesterskab for Express og for L23:

Først lidt om sejladserne:

Fredag og lørdag formiddag var det Expresserne der var i kamp. Vinden var, om end svag, dog tilstrækkelig til, at der blev gennemført 9 sejladser. Vinder blev en næsten lokal sejler. Miss Sunshine med Morten Stoy og mandskab fra Kolding Sejlklub løb med guldet. Den vindende båd, ExPralex med Morten Larsen fra Vejle, havde for tungt et mandskab, og stillede op uden for DM-et.

De lokale helte her fra klubben: AVCENTER med Svend Bæk, Incognito med Lene Skovsgård og Gonzo med Erik Christiansen placerede sig alle i midterfeltet.

Lørdag eftermiddag og søndag var det så L23-ernes tur. Her var vinden om end svagere, så der blev kun gennemført 6 sejladser. Vinder blev Sune Hinz og mandskab fra Faaborg Sejlklub i båden : Ophelia

Hele setupet blev temmelig omfattende, idet det handlede om 36 både med 2 – 5 besætningsmedlemmer. Altså i alt ca. 180 mennesker inklusiv de 35 personer fra klubben, som havde ofret en lang weekend på at hjælpe med stævnet.

For at det Corona-mæssigt kunne forsvares blev der lejet et kæmpe telt.

Vi havde regnet med, at forsamlingsforbudet blev hævet til de 200 personer.

Men nej.

Sådan skulle det ikke gå. Dermed måtte vi med få dages varsel lave hele setupet om, så det blev delt i to stævner. Og hvor hver klasse så havde 1 og ½ dag på vandet. Der skulle således sejles fredag – lørdag og søndag. Ekstra ressourcer og ekstra hjælp skulle findes i en fart. Med hiv og sving gik det.
Yderligere blev vi udfordret af, at man 6.50 = ti minutter før afgang fra havnen opdagede, at al vores benzin samt specialdunkene med slanger og sugestuds var blevet stjålet.

Men også det fik vi klaret.
Middelfart Sejlklub har en kæmpe ressource i, at der er en ret stor flok, der siger ja til at hjælpe med stævner.
Og når stævnet bliver meget mere omfattende end først planlagt, hænger man bare ekstra i. Man bakker op om hinanden og arbejder langt ud over, hvad man kan forlange og har aftalt.  Mange har knoklet med at få gjort klar til stævnet. Og da så stævnet gik i gang, var det for fleres vedkommende 3 arbejdsdage fra 4.30 til 24.00 Et par stykker gik døgnet igennem, da der også var tre nattevagter, der skulle dækkes.Jeg er stolt og rørt over, at være i samme klub som jer.

resultater
Express