Klubmesterskab 2019 – vel overstået

Så blev Klubmesterskabet 2019 af holdt d.21-22/9.

Klubmesterskab 2019

Klubmesterskabet blev sejlet på et spejl

Vi startede med en distance sejlads på 21 sømil Lørdag. Først bød ruten på en rundtur i Gamborg fjord. Det var hurtigt klart at Grace var i sit rette element med den lette luft og lidt slæk på skøderne hvorfor de efter kort tid lagde sig i spidsen og viste vejen. Efter fjorden gik turen til Flækøjet, hvor vi næsten kunne holde op med flyve sejl hele vejen. Efter flækøjet gik det nord på i kraftig med strøm, ind til vores velkendte grønne fælles sejlads bøje ved Kolding fjord. Styrbord rundt og så ud til Flessingen med spileren oppe. Her rundene vi og gik sydpå til Stenderup hage kosten i seriøs mod strøm. Indtil nu havde Grace ligget solidt forrest hele tiden.

I DS 37 feltet havde alle besætningerne prøvet at være både forrest og bagerst. Da vi komme til Stenderup hage, blev det lidt tricky. Der var næsten ikke luft nok til at sejle strømmen op. Det udnytter BANZAII til at smutte forbi Grace. Det varede dog kun 60 sekunder, så var alt ved det gamle. Grace sejler først i mål efter en tur rund om vores obligatoriske bøje 2. Ancher og Sudergård får ankeret op først og kommer først i DS feltet. AV center vinder overlegen, over en sej og hårdt kæmpende Lillefod.

Det var alt ialt en super fed bane med masser af boat handling og udfordringer of vejr i absolut topklasse.

Søndag var der op/ned bane på programmet. Det foregik Gamborg Fjord. Grundet den meget tynde luft (absolut vakuum) valgte Benny Dommer at udsætte forestillingen 90 min. Kl 11:30 satsede Benny butikken og starte alle både i 1. start. Det var en rigtig op/ned bane, det samme var placeringerne undervejs. Det endte dog med, ja gæt engang, Grace vandt første sejlads.

Så skulle der lige rettes lidt på banen inden 2. sejlads kunne startes. Det blev nogenlunde samme rutsje bane tur, men denne gang var det en stærkt sejlende AV center der trak det længste strå.

3. sejlads kom igen efter endnu en bane ændring. Her var der foralvor gang i vind springene så dommer teamet måtte haste med en bøje flytning midt under sejladsen. Det forløb helt efter bogen og bådene kunne krydse og lænse i mål på sidste omgang i en bane retning. Lige en lille var så at det var Grace igen igen det løb med dagens sidste sejr. Resultaterne kan nærstuderes her.

Nu havde Benny og Co fået nok så bådene blev sendt i land hvor der ventede grill pølser og hygge på terrassen i det skønneste sommervejr, dog uden vind.
Jeg vil gerne give en stor ros til et super velfungerende dommerteam der både talte medlemmer fra ungdomsafdelingen og afdelingen med det grå guld. Det var dejligt at se.
VI ses til afrigger sejlads d 5/10 som jo er det rigtige klubmesterskab. Man kan allerede nu melde til på MS hjemme siden.